TÜM YAZILAR


Aysel GÜREL


Demiş ki;

Annem Erzincanlı, ağa kızı. Babam mekteb-i hukuk mezunu.
Babam bir sebeple Erzincan'a gidiyor, annemi görüyor ve on yaşında annemi nikahlıyor.

Hayatın kirli tarafıyla karşılaşmadım. Zengin bir ailenin el bebek gül bebek,  şımarık bir piçi olarak büyüdüm.

Muazzam bir kütüphanede emeklemeye başladım ben. Ancak kitaplarda anlatılan şeylerle, mahallede anlatılanların birbirine benzemediğini gördüm. Ünzile odur işte. Köyün son çitine gitmeye korkar, çünkü dünyanın orada bittiğine inanır.

Sekiz yaşındayken çok azıp kudurduğum için, onunla konuşayım uslu durayım diye bir kuzu almışlardı. Kuzuma 'Mido' diye bir isim koydum. ' Şarkısız canlı mı olur' deyip kuzuma bir de şarkı yaptım. ' Mido güzel kuzu / annesinin yavrusu' diye. İlk böyle başladı diyebilirim söz yazma ve beste yapmam.

Çocukken sekiz kere boğuldum. Suni teneffüsle kurtuldum. Çünkü ben Trabzon'dan Sivastopol'e gitmek istiyordum yüzerek.

Liseyi bitirene kadar Trabzon'daydım. Karadeniz'de denize gündüz girmez, gece girer mahalle kızları,. Elbiseleriyle girerler, el ele tutuşarak, şarkı söyleyerek, dönerek serinlerler. Fazla da açılmazlar. Sonra langoz dediğimiz su anaforları olur suda. Kızlardan biri bu langoza ayak baş parmağını kaptırdımı, o halka döne döne bütün kızları içine alır. Bırakmaz asla. Sonra da dışarıya Japon feneri gibi çıkarlar. Boğulduktan sonra.

Seksten hoşlanıyorum ama öyle şartlarım var ki yerine gelemez. Bana göre adam hiç kaka yapmayacak. O yüzden eyrı evlerde oturmak en iyisi. Kadına kulaktan girilir, aşağıdan değil. Hormonlar seçiyor birbirini. Sadece erkek kadını değil, erkeği de seçiyor erkek. Kadın kocasını kıskanmıyor çoğu zaman öterki kadını kıskanıyor. Erkek de öbür erkeği. Erkek umumi kadınlara başka erkeklerin çükleriyle buluşmak için gidiyor. Eşcinsel tarafı yolluyor onu oraya. O kadar önemli değil seks. Tek başına da yapılabilen bir şey.

Ev benim için yatak ve mutfak o kadar. Evim, damım, yuvam gibi bir şey yok bende. Kızlarımı tiyatro kulislerinde dekor sandıkları üzerinde büyüttüm.

Deli sıfatını ben taktım kendime. Tabii ben o deliyi biraz da veli anlamında söylüyorum. Veli, Yunus, Yunus  kadar da iyi bir şairim. Şarkı sözü yazabilmek için aruz ve hece bilmek, en önemlisi de dünya literatürünü okumak lazım. İki şiir kitabı çıkardım.
Birincisinin ismi ' senin için sana değil 'di.
İkincisinin ismi, 'Şiir şimdi'.

Ben birey değilim. Ben kalabalık bir nesneyim. Ben tek başıma radyoyum, televizyonum, konserim, orkestrayım, her şeyim. Türkiye'nin ilk anarşist kızıyım ben. İlk çiçek kızıyım. İLk hippisiyim. Ben Amazon kadınıyım. Türkiye de kadının bilinçaltıyım.

-ot dergisi-








0 yorum:

 

Design by Event Faculty

sayfa sonu

Diğer yazılar için minik ok işaretlerini takip etmelisin!